Locaties:

Co van der Horst
Binderij 2, Amstelveen
covanderhorst.nl

Flexform Flagship Store Amsterdam
Beethovenstraat 396, Amsterdam
flexformamsterdam.nl

Molteni&C|Dada Amsterdam Flagship Store
Beethovenstraat 305, Amsterdam
amsterdam.moltenigroup.com

Betrouwbaar en eerlijkheid zijn de kernwaarden binnen Co van der Horst

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Wij geloven dat duurzaamheid geen trend is en ook niet het werk van onze volgende generatie. Co van der Horst ziet duurzaamheid als missie, nu en in de toekomst. Als familiebedrijf is Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) voor ons vanzelfsprekend. In ons beleid zoeken wij naar de juiste balans tussen People, Planet en Profit.

Al bijna 120 jaar bouwen wij aan onze onderneming om deze beter door te geven aan de volgende generatie. De grondlegger van ons bedrijf, overgrootvader Co van der Horst, richtte het bedrijf op in 1905 omdat hij een positieve bijdrage aan de maatschappij wilde leveren. Op klompen en met een rugzak trok hij er op uit als marskramer, met een handel in huishoudtextiel en aanverwante artikelen. Toen de zaken goed gingen, werd die rugzak vervangen door een hondenkar en later door paard en wagen. Vandaag de dag gaat het bedrijf nog steeds voor de lange termijn successen en niet voor korte termijn winstdoelstellingen.

People | Klanten & medewerkers

Co van der Horst is een klantgericht bedrijf met sterke familiewortels. Wij combineren menselijke waarden en vakmanschap met een oplossend vermogen en gezond ondernemerschap. Dat betekent dat we ons in de praktijk als goede rentmeester gedragen naar zowel klanten als onze medewerkers. In ons beleid voor medewerkers handelen wij naar de volgende principes: voorkomen van persoonlijk letsel en materiële schade, bieden van een gezonde en veilige werkomgeving en een professionele en respectvolle omgang met onze medemens. In ons beleid naar klanten en de omgeving handelen wij naar het realiseren van de woonwensen van de klant op een efficiënte wijze. Dit doen onze adviseurs door (bij voorkeur) te werken op afspraak, zodat zij de klant de beste service en persoonlijke aandacht kunnen bieden. Aan de hand van een korte (telefonische) intake worden de interieurwensen van de klant doorgenomen, zodat de juiste adviseur zich kan voorbereiden voor de afspraak. Dit bespaart de klant veel waardevolle tijd en draagt bij aan een efficiënte werkwijze voor de medewerker. Tijdens een persoonlijk gesprek met de klant leert de adviseur dankzij gesprekstechnieken het klantprofiel (her)kennen, zodat er in de exacte behoeften en verwachtingen van de klant tegemoet kan worden gekomen.

Co Academy

De (persoonlijke) ontwikkeling, gezondheid en het werkgeluk van onze medewerkers staan voorop. Wij doen er alles aan om de medewerkers tevreden en gezond te houden. Zo wordt er een medewerker tevredenheidsonderzoek afgenomen en is er voor alle medewerkers, een zo optimaal mogelijke werkplek gecreëerd. Wij werken samen met diverse scholen en er is voor alle medewerkers is een opleidingsbudget beschikbaar. Tot slot is er de ‘Co Academy’ in het leven geroepen. Medewerkers kunnen zich zowel offline als online ontwikkelen met een onbeperkt aantal trainingen. Waar, wanneer en hoe ze maar willen. Wij stimuleren en motiveren onze mensen door het aanbieden van opleidingen, coaching en doorgroeimogelijkheden. Zo bewerkstelligen wij een constante ontwikkeling van het individu en van de totale organisatie.

Erkend leerbedrijf

Wij vinden het belangrijk om onze passie voor interieurdesign en woningtextiel te delen met studenten. Vandaar dat wij altijd MBO of hbo-stageplekken aanbieden aan enthousiaste jongeren die het vak willen leren. Als SBB erkend leerbedrijf bieden wij professionele praktijkbegeleiding en leren wij stagiaires alle ins en outs van ons vakgebied. Co van der Horst werkt hierbij samen met diverse opleidingen.

Motivatiebudget

Alle afdelingen (expeditie, sales, administratie, etc.) binnen Co van der Horst ontvangen jaarlijks een motivatiebudget. De manager van de betreffende afdeling is verantwoordelijk voor een passende invulling van dit budget ter bevordering van de werksfeer en betrokkenheid onder de medewerkers. Het motivatiebudget wordt ingezet voor onder meer teamuitjes, borrels of kleine persoonlijke attenties.

Maatschappelijke betrokkenheid

Als bedrijf vinden wij het steunen van lokale initiatieven en verenigingen erg belangrijk. Dit doen wij middels financiële ondersteuning, maar ook door actief de armen uit de mouwen te steken en door het beschikbaar stellen van middelen. Co van der Horst is verbonden aan verschillende organisaties die aansluiten bij ons DNA.

Bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier

Sinds 2005 mag Co van der Horst het predicaat “Bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier” voeren. Het predicaat is een koninklijke onderscheiding voor kleine en middelgrote Nederlandse ondernemingen die een vooraanstaande plaats innemen in de regio en in de branche. Zij onderscheiden zich door kwaliteit, soliditeit en continuïteit. Ondernemingen die dit predicaat Hofleverancier voeren, voldoen aan de volgende eisen:

  • De onderneming bestaat minimaal 100 jaar en is in eigendom van één familie;
  • De onderneming is van onberispelijk gedrag. Dat wil zeggen, dat de bestuurders op zowel juridisch als economisch vlak van onbesproken gedrag zijn;
  • De onderneming sponsort maatschappelijke doelen;
  • De onderneming mag nooit in surseance van betaling zijn geweest.

Planet | Milieu

De aandacht voor duurzaamheid groeit. Naast de eisen om duurzaam te bouwen, zien wij ook steeds meer vraag naar duurzame interieurs. Wij, als interieurontwerpers op dit niveau in de branche, geloven hier een cruciale rol in te kunnen spelen.

Levenscyclusanalyse (LCA)

Steeds meer leveranciers communiceren de objectieve ‘levenscyclusanalyse’ (LCA) van een product of materiaal, die de ecologische footprint of milieu-impact aangeeft. Door middel van het maken van bewuste keuzes in afwerkingsmaterialen, meubilair en andere aspecten in het interieur, kunnen wij gegarandeerd een verschil maken. Voor het beoordelen van de circulariteit van een product is de Material Circularity Indicator (MCI) ontwikkeld. Het inkoopsbeleid van Co van der Horst is gebaseerd op deze indicatoren en het assortiment wordt met de grootste zorgvuldig geselecteerd op kwaliteit en duurzaamheid.

Waar mogelijk krijgen de afgedankte meubels van onze klanten een tweede leven via Kringloopwinkel de Boem in Amstelveen. Wij vervoeren onze meubels in herbruikbare dekens en overig karton en verpakkingsmateriaal wordt gerecycled. Hiermee voorkomen, of proberen we schade aan het milieu maximaal te beperken.

Material Circularity Indicator (MCI)

Voor het beoordelen van de circulariteit van een product is de Material Circularity Indicator (MCI) ontwikkeld. Het inkoopsbeleid van Co van der Horst is gebaseerd op deze indicatoren en het assortiment wordt met de grootste zorgvuldig geselecteerd op kwaliteit en duurzaamheid.

Recycling

Waar mogelijk krijgen de afgedankte meubels van onze klanten een tweede leven via Kringloopwinkel de Boem in Amstelveen. Wij vervoeren onze meubels in herbruikbare dekens en overig karton en verpakkingsmateriaal wordt gerecycled. Hiermee voorkomen, of proberen we schade aan het milieu maximaal te beperken.

Profit | Winst

Co van der Horst kijkt niet alleen naar de financiële prestaties van het bedrijf, maar ook naar de economische effecten van de bedrijfsactiviteiten op de omgeving. Wij creëren werkgelegenheid in Amstelveen, Amsterdam en omliggende gemeentes. Doen investeringen in de infrastructuur, aan sponsoring en daarbij zijn wij aangesloten bij de ondernemersvereniging Amstelveen om de veiligheid en innovatie van de gemeente te waarborgen.

    Voornaam*

    Achternaam*

    E-mail adres*

    Telefoonnummer*

    Aanvullend bericht

    © Copyright - Co van der Horst